Jiffy - obal

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
filip
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 07 kvě 2020 11:53
Reputace: 0
Obrázky: 0

Jiffy - obal

Příspěvekod filip » 07 kvě 2020 12:04

Dobrý den,


prosím Vás o začátečnickou radu, jen chci předem říct, že jsem prohledal všelijaké weby, i videa na YT a přímou odpověď jsem zatím nedostal. Jestliže mám jiff a v něm vyrostlou chilli rostlinku a chci ji přesadit do květináče s většími rozměry, tak ten obal z toho jiffu sundám nebo jej tam nechám??? :jalapeno: Četl jsem, že ty obaly na jiffech by měly být rozpustné, na druhou stranu na YT každý, kdo přesazoval, tak ten obal sundal...A pak se ještě nabízí otázka, proč ty obaly mají z boku něco jako takový zip (pardon za ten výraz)??? Uvažoval jsem i nad tím, že jiffy se přece používají i pro další rostlinky, tak mě napadlo, že u každé to může být jinak, anebo je to individualita ze strany pěstitele?? Osobně bych tipl ty obaly u chilli nechat, ale jsem totální začátečník, proto hledám přímou odpověď. Mockrát děkuji. :chilli11: :chilli11: :chilli11:


S přáním pálivého chilli :chilli11:


Filip.

chris
Stálý člen
Příspěvky: 2491
Registrován: 31 kvě 2017 22:15
Reputace: 3908
Obrázky: 0
Bydliště: Praha, 255 mnm, USDA 7b

Re: Jiffy - obal

Příspěvekod chris » 07 kvě 2020 14:47

Za mne:
- není jiff jako jif. Viděl jsem v cz krámech i takové výsevní tablety, jejichž obal na mne působil dojmem, že by se rozložil asi tak rychle jako pet lahev pohozená někde v lese.
- kdybych pěstoval ve volné půdě a měl více kytek, tak se u originálních jiffů či jejich kvalitních ekvivalentů nebudu se sundaváním košilek obtěžovat.
- já osobně používám kokosové tablety, ty mají (většinou) papírovou košilku, používám je čistě jen jako bezinfekční klíčící medium, nikoli i jako předpěstové medium sazeniček, na to by byly imho lepší rašelinové jiffy, ideálně nějaké trošku větší.