Sušení a uskladnění

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
RoMeiRo
Nový člen
Reputace: 1
Obrázky: 0

Sušení a uskladnění

Příspěvekod RoMeiRo » 01 říj 2017 16:22

Ahoj...

v rámci svého představení jsem zmínil, že by jsme doma rádi po prvním úspěchu začli s pěstováním od nuly... Omlouvám se za otázky, které tu třeba již byly tázané, ale ať čtu jak čtu, tak bych rád věděl všechno a přesně přímo pro mé podmínky. Tak se nezlobte - jsem naprostý začátečník, i když se snažím číst všemožné, od informací po návody...

Vykuchal jsem nějaké dozrálé papričky Trinidad Scorpion Peach, kde nám kytka stále ještě plodí ve skleníku.

Mám tedy momentálně k dispozici 29 semínek (6x ze 27.9. / 23x z 1.10.)

1) Semínka jsou probraná od špatných (pouze jedno) a suším je na teplotně stabilním místě (v obýváku) na kuchyňské papírové utěrce - sem tam prohodím, aby se nepřilepili. Je to tak správně?

2) Poznám nějak, že už jsou semínka usušená a je možné je uskladnit? Např. týden, dva týdny?! Nebo odhadnutí pohledem?

3) Až budu uskladňovat - v čem? Je možné použít tyto produkty? Po kolika kusech, např. po 10? Že bych semínka vložil do pytlíku a pak do malé krabičky?
Obrázek
Obrázek

4) Bude sklep ideální místo? Nějak kontrolovat stav uskladňování? Vysadit bych chtěl klasika někdy kolem února...

Děkuji mockrát! Potřebuji si ujasnit základní věc, tak abych i vlastní i koupené semínka dobře zabalil a uskladnil a nepřišel o ně... Chystám se koupit i další odrůdy tak abych věděl...

Bacula
Stálý člen
Reputace: 3791

Re: Sušení a uskladnění

Příspěvekod Bacula » 01 říj 2017 22:53

1)-ano, je to v pořádku
2)-v běžné bytové teplotě je určitě 14 dní v pohodě
3)-zipové sáčky jsou fajn, osobně bych dala všechna semínka stejného druhu do jednoho sáčku, ale to může každý dělat jinak
4)-do sklepa bych to nedávala, může tam být vlhko.Skladuji v panelákové komoře, každý má ale jiné možnosti. Osobně bych tuto papričku sela dříve než v únoru, klidně začátkem ledna.
Bacula

MartinS
Stálý člen