Nejsem lékař, předem podotýkám..
sám jsem měl problém s uskřípnutým nervem v páteři. Zatuhlé krční svaly, nemohl jsem otočit hlavou a když jsem v noci přijel z práce, tak mě nenapadlo nic lepšího, než vlézt do horké vany s tím, že tam ty svaly povolí. Jak mi později řekla moje doktorka a masérka, tak to nebylo moje nejchytřejší rozhodnutí.
Sval totiž povolil jenom jeden. Ten druhý na páteř pořád tlačil, vybočil ji a ta mi skřípla jeden nerv. Děsný. Během chvilky jsem se neudržel na nohou. Bylo to jako sedět na kolotoči. Za pár minut jsem zvracel i to, co jsem nikdy nesnědl a po čtyřech lezl do ložnice.
Manželka zavolala rychlou, ti mě olepili elektrodama, prohlídli a řekli mi, že neumírám. Že téměř jistě za problémy může páteř. Vrazili do mě něco na povolení svalů, něco na to zvracení a poslední injekce myslím byla na to, abych usnul. Následně mě potěšily oznámením, že když to do rána nepřestane, tak mám jít k neurologovi.
Usnul jsem. Do rána to přešlo. Návštěva lékařky, která mě ujistila, že pokud budu šetřit krční páteř, tak se to už opakovat nebude. Následovala výměna postele, roštů, matrace a pravidelné návštěvy masérky. V práci se snažím alespoň každou hodinu zvednout zadek a drobátko se projít, protáhnout.
Už je to přes 10 let a všechno je v pořádku. Jako bonus jsem se zbavil bolesti za krkem.
Nicméně když mluvíš o té havárce..
Můj otec měl v 18-20 letech nepěknou havárku na motorce. Vylízal se z toho a spoustu let bylo všechno dobrý. Až po mnoha a mnoha letech začal mít problémy s rovnováhou. Na vyšetření středního ucha mu řekli, že je to následek té havárky.
Ale zase to není nic tragického. Moc nechápu, v čem přesně ten problém spočívá, ale musí jezdit jednou za 3-5let (teď si nepamatuju přesně) do špitálu. Tam si pár dní poleží, dostává kapačkou nějaké dobroty a pak jede domů. A nemá žádné problémy. Chápu to tak, že když tam jezdit pravidelně nebude, tak se mu ztráta rovnováhy vrátí. I když nerozumím tomu, co a jak mu tam vlastně léčí.