Príliš veľa slnka?

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
michaelaaa
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 17 čer 2021 13:06
Reputace: 0
Obrázky: 0

Príliš veľa slnka?

Příspěvekod michaelaaa » 17 čer 2021 13:39

Dobrý deň,

som začiatočník a potrebujem radu čo sa týka slnka. Papričkám sa celkom darí, mám habanero orange, jamaicu, hallow eve a jalapenos. Mám ich na balkóne orientovanom na juh, kde na nich celý deň pečie (cca od 10-15:30) :firychil: . Podvečer a v noci sú vždy krásne, ale cez deň sú zvädnuté a vyzerá to, že ich priame slnko velmi stresuje. Poobede sa vždy pozviechajú a sú krásne. Mám ich nejako zatieniť? Je takáto reakcia normálna? Ďakujem

Uživatelský avatar
gandalf
Stálý člen
Příspěvky: 2128
Registrován: 20 srp 2011 19:49
Reputace: 2435
Obrázky: 0
Bydliště: Netolice
Kontaktovat uživatele:

Re: Príliš veľa slnka?

Příspěvekod gandalf » 17 čer 2021 14:31

Můžeš jim trochu přistínit, třeba starou záclonou.

Uživatelský avatar
radkiii
Stálý člen
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2019 23:04
Reputace: 363
Obrázky: 0
Bydliště: Uherský Brod, 251 m n.m.

Re: Príliš veľa slnka?

Příspěvekod radkiii » 17 čer 2021 18:47

A není to tým, že majú málo vody a pozviechajú sa na večer po svojej dennej dávke vody?

chris
Stálý člen
Příspěvky: 2491
Registrován: 31 kvě 2017 22:15
Reputace: 3908
Obrázky: 0
Bydliště: Praha, 255 mnm, USDA 7b

Re: Príliš veľa slnka?

Příspěvekod chris » 17 čer 2021 20:00

Ono je pár dní před letním slunovratem plus jsou tropické teploty, kytky prostě nemusí stíhat sát kořeny vodu kterou potřebují pro růst a k tomu zároveň i pro radikálně zvětšený odpar z listů když otevřou póry nejen pro fotosyntézu, ale teď i pro ochlazování odparem.
Druhý možný důvod je, že růst nadzemní části dočasně předběhl růst kořenů. Obvykle je to kombinace obojího.