Marwe si chce vypěstovat svoje první chilli

Vaše koníčky, krom pěstování chilli :tiphat:
Marwe
Stálý člen
Příspěvky: 105
Registrován: 29 zář 2018 18:44
Reputace: 166
Obrázky: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Marwe si chce vypěstovat svoje první chilli

Příspěvekod Marwe » 30 zář 2018 16:07

Ahojte všichni,
Jmenuju se Marek a odjakživa miluju ostrá a kořeněná jídla, zejména z indických končin. Bohužel až teď mě napadlo, že bych si mohl taky zkusit něco sám vypěstovat, když už každou chvíli něco objednávám z chilli webů. Jsem absolutní amatér a o pěstování vím jen to co jsem se za poslední dva dny dočetl z tohoto fóra, takže se předem omlouvám za spoustu začátečnických a pro někoho určitě nepochopitelných dotazů, které mě už teď napadají... 😀

Objednal jsem si už pár semínek a v lednu se do toho chci pustit po hlavě. Protože nemám zahrádku, budu si muset vystačit s balkonem orientovaným na západ a parapety východ/západ. Snad se něco chytne, slunko tam v létě pere až moc (balkon neni zastřešen) a vítr je občas pěknej prevít. Vybral jsem Chinese multicolor, Peito de Moca, Purple Haze, Habanero Condor´s Beak a Fantomas Multicolor, tak snad jsem měl šťastnou ruku. 😅

Z věcí, které mi zatím moc nejsou jasné patří:
Někde jsem četl, že se nemusí čekat až do ledna s výsadbou... předpokládám, že to jedině při indoor pěstování a osvětlování... nebo lze i jinak?
Kdy přikročit k osvětlování sazenic? Nevystačím si se sluncem?
Doporučili byste mi foliovník na balkon, který jsem popisoval výše?

Už vás dál nebudu trápit a nechám si něco zase na potom 😜🤪

Holu
Moderátor
Příspěvky: 1224
Registrován: 02 led 2015 15:59
Reputace: 1027
Obrázky: 0

Re: Marwe si chce vypěstovat svoje první chilli

Příspěvekod Holu » 30 zář 2018 17:39

Vítej zde na fóru.

Pokud budeš sít semínka už v lednu (což je u okrasek jako chinese multicolor blbost - no budiž), tak se určitě neobejdeš bez světla. Se sluncem si rozhodně nevystačíš, malé sazeničky se ti budou vytahovat, až z nich bude 15cm nudle.