Výběr chilli pro největší úrodu

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
Mikymoto
Stálý člen
Příspěvky: 349
Registrován: 05 srp 2021 18:50
Reputace: 1019
Obrázky: 0
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Výběr chilli pro největší úrodu

Příspěvekod Mikymoto » 06 srp 2021 11:23

Jsem tu taky nováček, ale jak píšou kolegové - něco se nedá uspěchat. Chce to opravdu vyzkoušet čemu se v daném umístění daří a pak upravit skladbu. Já jsem letos aktualizoval seznam pěstovaných sladkých a už teď vím, že původně pěstovaná odrůda AMY uvolní prostor letošnímu nováčkovi - Rubinova. Prostě se jí daří lépe a hlavně mi víc chutná. Pálivé teprve testuju - prostě jsem vyséval o každého jen 3 kousky a po podzimní ochutnávce se rozhodne o další sezóně. Předpokládám že 50% plochy budu věnovat stálicím a 50% zbude na nové pokusy.
Kromě lokace může nezanedbatelnou roli sehrát i zdroj osiva - mám část osiva od souseda a rostliny jsou jak, kdyby nebyly nijak příbuzný. U těch parádních se pokouším získat čisté osivo na další rok a budu doufat, že "vyšlechtím" kvalitní potomstvo. Je ale taky možný, že to mám nakukaný už z jeho skleníku a snaha bude marná. Osivo stejné odrůdy z různých zdrojů může dávat hodně rozdílné výsledky, takže stejně musíš zkoušet.

A taky hodně zvaž svoje možnosti co se týče konzumace. Ono je pěkný mít tuny pálivýho, ale když Ti zbude víc jak 1/2 v další sezóně, tak vlastně strácí smysl něco dál pěstovat - jen se to hromadí ve spíži/mrazáku a co pak s tím. Vlastní zkušenost - vyklízel jsem suterén po předchozím majiteli a byly tam zavařeniny a kompoty staré i 15 let! Furt se syslilo a nikdo to pořádně nežral - kdo taky, když to po letech vypadalo nebezpečně :nuke:

MacIntoshCZ
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 05 srp 2021 10:55
Reputace: 1
Obrázky: 0

Re: Výběr chilli pro největší úrodu

Příspěvekod MacIntoshCZ » 06 srp 2021 16:20

Dobře, beru tedy v potaz, že vše si budu muset odzkoušet. Jaký jsou tedy vaše favority, co vám plodí nejlépe? =)