Jak sklidit a uskladnit chili papričky??
Jak sklidit a uskladnit chili papričky??
Zdravím chtěla bych se zeptat jak správně sklidit papričky?? Jsem začátečník a nevím si rady... červené papričky jsem odstřihla od rostliny ale v době, kdy na rostlině byly ještě další i zelené a nevím zda je to správná doba sklizně. A ted bych si je potřebovala nějak uskladnit, ale nevím jak?? Můžu je provlést na nit a nechat zavěšené? Děkuji za odpověď.
- Seminka-chilli.cz
- Mr. Chilli Approved
- Reputace: 45
- Obrázky: 0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak sklidit a uskladnit chili papričky??
Ahoj,Křupka píše:Zdravím chtěla bych se zeptat jak správně sklidit papričky?? Jsem začátečník a nevím si rady... červené papričky jsem odstřihla od rostliny ale v době, kdy na rostlině byly ještě další i zelené a nevím zda je to správná doba sklizně. A ted bych si je potřebovala nějak uskladnit, ale nevím jak?? Můžu je provlést na nit a nechat zavěšené? Děkuji za odpověď.
zralost poznáme nejlíp na semenech, která by měla být lehce nažloutlá a tvrdá (barevnost podle druhu papričky se může lišit - Rocota mají semena černá).
Uskladnit je můžeš několika způsoby, nejlepší je papričku rozříznout (pokud jde o silnostěnnou) a vyskládat na elektrický sušák. Samo lze použít i elektrickou troubou. Pokud máš sušší teplejší větranou místnost, můžeš se pokusit i o napíchnutí na nit a sušit je celé. Klasické lusky typu Cayenne (dlouhé, úzké) uschnou bez problémů i ve špatně temperované místnosti s vyšší vlhkostí.
Dál papričky můžeš zpracovávat do salátů, zavařovat, na přípravu omáček, sušit na mleté koření: Jak usušit papričky?.
Více informací najdeš v receptech zde na fóru.

Jak přiložit fotografie k příspěvku se dočtete: Osobní foto galerie + Základní práce
Klíčení chilli semínek ; Přesazení chilli rostlin ; Problémy při přesazení chilli paprik z RW
www.seminka-chilli.cz - semena chilli papriček