Jak sklidit a uskladnit chili papričky??

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
Křupka
Nováček
Reputace: 0
Obrázky: 0

Jak sklidit a uskladnit chili papričky??

Příspěvekod Křupka » 02 srp 2011 09:48

Zdravím chtěla bych se zeptat jak správně sklidit papričky?? Jsem začátečník a nevím si rady... červené papričky jsem odstřihla od rostliny ale v době, kdy na rostlině byly ještě další i zelené a nevím zda je to správná doba sklizně. A ted bych si je potřebovala nějak uskladnit, ale nevím jak?? Můžu je provlést na nit a nechat zavěšené? Děkuji za odpověď.

Seminka-chilli.cz
Mr. Chilli Approved
Reputace: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sklidit a uskladnit chili papričky??

Příspěvekod Seminka-chilli.cz » 02 srp 2011 11:13

Křupka píše:Zdravím chtěla bych se zeptat jak správně sklidit papričky?? Jsem začátečník a nevím si rady... červené papričky jsem odstřihla od rostliny ale v době, kdy na rostlině byly ještě další i zelené a nevím zda je to správná doba sklizně. A ted bych si je potřebovala nějak uskladnit, ale nevím jak?? Můžu je provlést na nit a nechat zavěšené? Děkuji za odpověď.
Ahoj,

zralost poznáme nejlíp na semenech, která by měla být lehce nažloutlá a tvrdá (barevnost podle druhu papričky se může lišit - Rocota mají semena černá).

Uskladnit je můžeš několika způsoby, nejlepší je papričku rozříznout (pokud jde o silnostěnnou) a vyskládat na elektrický sušák. Samo lze použít i elektrickou troubou. Pokud máš sušší teplejší větranou místnost, můžeš se pokusit i o napíchnutí na nit a sušit je celé. Klasické lusky typu Cayenne (dlouhé, úzké) uschnou bez problémů i ve špatně temperované místnosti s vyšší vlhkostí.

Dál papričky můžeš zpracovávat do salátů, zavařovat, na přípravu omáček, sušit na mleté koření: Jak usušit papričky?.

Více informací najdeš v receptech zde na fóru.

:wave:

vidlais
Nový člen

Příspěvekod vidlais » 06 srp 2011 10:33