Rada pro začátečníka

Ptejte se na cokoliv, žádná otázka není špatná
albertík
Nováček
Reputace: 0
Obrázky: 0

Rada pro začátečníka

Příspěvekod albertík » 23 kvě 2015 11:54

Zdravím všechny nadšence!
jsem začátečník - absolutní amatér. Mám dotaz ke svým pokusům :) První velká v červením květináči je Ciliegia, občas kroutí listy ale teď její růst stagnuje a hlavně jsem si všimla že stonek začíná zespodu nějak ,,černat". Co s tím? Nemám ji přesadit? Vysadila jsem ji kolem začátku března do jiffy. Pak na druhém mám Royal black, růst taktéž stagnuje. A na posledním je Ciliegia, Variegata a Royal Black.. už přesadit nebo počkat?
Děkuji moc!!!!
P.S. fotky najdete v mé galerii

IgoVlk
Stálý člen
Reputace: 10

Re: Rada pro začátečníka

Příspěvekod IgoVlk » 23 kvě 2015 12:26

Ahoj,
toho tmavnutí stonku se neboj - to jen dřevnatí stonek, běžná věc. Jinak Ciliegia by si podle vzrůstu zasloužila již větší květináč a ta v tim tmavým kelímku na poslední fotce taky, u toho ostatního si to netroufnu odhadnout. Zjistíš to nejjednodušeji tak, že ty chilli v těch světlých kelímkách od jogurtu si dáš proti světlu (prosvítíš) - když uvidíš na vnitřní straně kelímku spleť kořenů, které se točí dokola, tak je čas na přesazení. Aspoň, takhle to dělám já, když to mám v 0,5l kelímkách od piva - zkušenější třeba poradí lepšího techniku. :tiphat:

Ta stagnace může být z různých příčin - od nedostatku místa (můj favorit), šoku po přesazení (nepsala jsi) až třeba po to mizerné počasí s nízkou teplotou (ven to asi nedáváš), které je teď. Zkus napsat, jestli jim přisvětluješ, jestli je nedáváš ven, zda hnojíš apod.

P.S. Příště při přesazení je dávej rozhodně hlouběji, teď ti u některých lezou i jiffy.

albertík
Nováček

Příspěvekod albertík » 26 kvě 2015 23:10

Děkuji moc za odpověď,