Vrchlabandy 2017

Naše pěstitelské snažení v roce 2017
Neemfa
Nový člen
Reputace: 0
Obrázky: 0

Vrchlabandy 2017

Příspěvekod Neemfa » 15 úno 2017 06:41

Zdravím Vás,

i když jsem naprostý začátečník, zakládám toto téma, kam budu posílat info, jak se mi daří/nedaří. Alespoň mě třeba včas zastavíte, když se rozhodnu pro nějakou blbost.. :D

Letos jsem začal dosti nešťastně. V Lednu jsem vysadil semena z papriček, které jsem za čerstva zmrazil, pak jsem semínka teprve usušil. Po několika týdnech jsem zjistil, že to byla pěkná blbost, tak jsem přišel s druhým kolem.

Moje Vrchlabandy:

Jala (OBI)
Haba (OBI)
Pimiente de podron (chilli-semena.cz)
Jolokia yellow (chilli-semena.cz)
Aji Lemon Drop (chilli-semena.cz)

A jak se holkám daří po týdnu? Jsem v celku spokojen viz. foto níže. Akorát Jolokia nevyklíčila ještě ani jedna, ale snad je ještě čas. :) Včera jsem ještě nainstaloval světlo viz. druhé foto. :)

Obrázek
Obrázek

A teď k prvním otázkám.. :D
Mám už větší sazeničky přesadit do hlíny? Četl jsem tu párkrát, že je dobré předtím substrát "vypéct v troubě". Na jak dlouho a na kolik stupňů to mám nechat? Substrát budu míchat s perlitem, máte nějaké doporučení, v jakém poměru se perlit přimíchává?

Předem moc díky a snad toto téma letos nebude zbytečné. Mám v plánu postavit i menší foliovník, tak v případě zdarů dám taky fotoreport. :)

Mějte se blaze
Pavel

Tea Racer
Stálý člen
Reputace: 9615
Obrázky: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrchlabandy 2017

Příspěvekod Tea Racer » 15 úno 2017 07:53

Ahoj Pavle,
záleží jaky substrat, jak moc je dobrý. POkud jej upečeš zbavís se (dočasne) nejakych škudců, hlavne smutnic. V malém stačí lepové desky nebo masožravky a nemas s nimi problém.
Presazuje se, až když to kytka potrebuje (prorůstají kořeny nebo je proste veliká na to v čem pestujes). Já si micham substrat vysevni sám. Klidne kup nekde par litrů...